Gletta

Alla inlägg under januari 2009

Av Lizetté - 25 januari 2009 14:33

Idag så togs jag in från hagen i blötvädret intill stallet och så gjorde Lizetté i ordning mig och sen gick vi ut och då satte sig Lizetté upp på mig och Annica satte sig upp på Blika och så bar de iväg mot vilstena jag fick trava och skritta i början mest sen när vi kom ner till vattnet så fick jag gå upp för backan och just ja jag fick rida i tölt oxå när jag väl kom upp för den där backen då fick jag galoppera och de var kul sen så red vi hemåt i mest trav tölt och skritt de blev llite galopp oxå men inte mycket. men de var kul sen fick jag täcke på mig å så fick jag stå inne en stund och sen fick jag och Blika gå ut en stund tillsammans med Snót och Sokka men sen fick Sokka gå in så då vart vi kvar med bara Snót men de var inte helt fel de heller. ha de bra..

Av Lizetté - 24 januari 2009 14:54

De är uteritt igen men idag red jag ut med Hrafnfaxi och Eir.

De var rätt roligt men jag var lite öm i mina fötter så jag ville gärna inte jobba så mycket men de gick ändå lite framåt i alla fall, jag fick trava mest för de kändes bäst tyckte jag men lite tölt och galopp blev det oxå. de var ganska kul faktiskt men sen fick jag stanna kvar när Faxi och Eir red i ökad tölt och trav ifån mig de var tråkigt så jag försökte följa med men Lizetté hindrade mig genom att sätta mig på tvären och så höll hon på flera ggr när jag försökte följa med dom men nej tyvärr sen slutade det med att hon bara skritta mig ett bra tag och sen när jag skötte mig då då fick jag trava ett bra tag och sen när jag nästan var i fatt då tog hon och sakta ner mig jaha tänkte jag de var ju tråkigt men sen fick jag trava framtill dom den sista sträckan de var ok.. Nu är jag ganska trött och andfådd när jag kom intill stallet, jag bara stod och hängde/lugna mig medans Lizetté borstade av mig och satte täcke på mig sen ställde hon in mig i boxen och där fick jag stå och vila tills en "tvåbening" som äger faxi kom in för att ta ut mig och sätta på mig nya skor Sigfus hette han visst och då följde jag snällt med honom och ställde mig och vila då i stället sen under tiden han skodde mig så stod jag bara och hängde med underläppen och halvsov så de gick ganska fort för honom och sätta på mig nya skor sen fick jag gå in i boxen igen och vila vidare. sen efter en lång stund så fick jag mitt hö o min kraft efter de så la jag mig ner och sov underbart Godnatt allihop därute.

Av Lizetté - 19 januari 2009 21:25

Jaha då var det lektion igen då, jaja jag blir i alla fall förnuftigare av de men ibland är de faktiskt tråkigt och gå på de där "fyrkantiga spåret" en hel lektion. Ja ja i alla fall idag så fick jag träna på ökat och minskat tempo trav även ökat och minskat tempo tölt och de var ok sen i slutet av lektionen så fick jag öva på sidoförflyttningar/skänkelvikningar och de var väl rätt ok. sen efter en lång stund så fick jag slúta lektionen för idag. Gick in och fick mitt hö/kraft och blev ompysslad sen somna jag. Godnatt allihop

Av Lizetté - 17 januari 2009 16:15

Nu har Lizetté fixat mig en blogg får se hur de kommer att funka.

Idag så fick jag rida ut med Hrafnfaxi de var kul han e ju så fin oh oj han går jätte snyggt de gillar jag. Vi red vägen mot lösdriften till högsberga och sen hemåt igen de var kul men lite jobbigt för jag fick jobba i mycket tölt men de andra tre gångarterna oxå de var lite roligare sen skulle faxi gå i pass och då fick jag galoppera i full fart de var kul jag låg jämsides med honom för de mesta. Sen när jag kom hem så fick jag bli ompysslad och sen ett täcke på de var mysigt senare så fick jag min mat och efter de la jag mig och sov. godnatt.

Av Lizetté - 12 januari 2009 18:15

Jaha ja då var de lektion igen då.

den här lektion sysselsatte sig han i mitten(gisli) med att se till att vi trava  på långsidorna och skritta på kortsidorna, plus att jag fick hålla på och bli puttade i sidan bara för att jag försökte ta den snabbaste vägen till kompisarna, alltså de var typiskt jag blev hindrade minsta lilla steg jag försökte gina nedrans tänkte jag, sen fick jag helt plötsligt få gå in på en stor volt kallades visst "den stora volten"  och där fick jag oxå jobba att försöka följa den där "volten" jaja så kan de vara. Sen fick jag flyttas i sidled och så men sen så efter en evighet(kändes´de som) så fick jag äntligen bli av med den där människan som visst kallades för gisli och min ryttare förstås de var skönt. godnatt.

Av Lizetté - 10 januari 2009 14:48

Hej idag har jag haft en hel timmes lektion med nån som stod i mitten och prata med matte som satt på min rygg de var allt möjligt nångång skulle jag tydligen förflytta mig i sidled en annan gång skulle jag visst tölta och så skulle jag tydligen trava på långsidorna och skritta på kortsidorna de var rätt jobbigt må jag säga men de gick, äntligen efter ca en timmes lektion fick jag rida ut med Eir och Faxi de var kul sen efter en stund så fick jag gå in i stallet och bli ompysslad och fick täcke på mig sen så vid fem så fick jag min mat de var gott sen gick jag och la mig. 

Presentation


Matte och jag på sommarbetets ställe. Fotograf Nathalié

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards