Gletta

Alla inlägg under januari 2010

Av Lizetté - 26 januari 2010 16:30

Idag ville jag inte äta upp min mat drack lite vatten

men helst inte liz mamma lyssnade på mig min mage

lät inte så mycket så de blev att jag fick gå och gå och gå..

fick gå medans liz red Katla ja tyckte de verkade lite ovanligt

men men jag fick i alla fall följa med och så tog liz mamma med

en tuss hö och de tyckte jag var intressant så då åt jag gärna...

men jag fick inte äta för mycket tråkigt nog men men....

sen fick jag gå in och vila lite åh så höll liz mamma på med

minst en- två veckors tid men med längre antal timmar emellan

och tillslut bara kom hon upp och lyssna på min mage då och då

de går åt rätt håll i alla fall...



Av Lizetté - 25 januari 2010 18:15

 de blev visst ingen lektion för mig idag jag

fick gå ut till kompisarna istället...men de var

skönt de med...

Av Lizetté - 24 januari 2010 14:30

fick rida ut idag med de var roligt...

och då red liz mamma på mig....

vi red lilla vilstena rundan då och de gick bra...



Av Lizetté - 23 januari 2010 10:45

Red på en lång lång tur idag med bodis nattis på min rygg..

och i sällskap med liz mamma och Blíka liz på katla cim på

tula och sen en stallkompis som vi har träffat på Jerry

så vi var 5 st på en lång och härlig tur... de var kul..


fick pulsa i jobbig djup snö gå längs vägkanten

m.m men de var skoj... och för Katla var den här långturen

ganska ny för hon har inte ridits så långt förut men de gick bra

jag e imponerad hehe ....

sen fick vi komma in i stallet och få lite mysiga filtar på oss

och sen lite hö och betfor de var mumsigt...



Av Lizetté - 22 januari 2010 14:00

Idag fickjag rida med ut på en lång lång tur...

vi red då Stora vilstena runt hade som sällskap

Jerry,Blika och så jag... de var trevligt red i tölt

trav,skritt och galopp de var skoj...

fick sen komma in och få en härlig filt på mig...

de var skönt och sen kvällshö senare...

Av Lizetté - 21 januari 2010 17:30

Red ut på en lugn och ganska fridfull

men även liten arbetstur, de gick bra

de var jag blika och Jerry..vi red förbi lösdriften

och igenom byn degick bra...


Av Lizetté - 18 januari 2010 18:00

Red lektion för instruktören idag....

Av Lizetté - 16 januari 2010 16:45

Idag hade jag liz på ryggen igen vi red ut

och då red vi förbi lösdriften och i genom byn oxå

fast då var de Jerry som liz mamma red (förra

turen red hon Katla..) och de gick bra. Vi mötte föresten

liz syrra nattis på vägen, och hon följde med oss upptill stallet

sen red liz mig några rundor runt nya hingstens hage tror

han hette Leikur hehe söt var han i alla fall de visste jag.

men tyvärr var han inte ute nu, liz plockade in honom innan

hon red mig.. jaja så kan de va... men roligt var de i alla fall hehe..


Presentation


Matte och jag på sommarbetets ställe. Fotograf Nathalié

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards