Gletta

Alla inlägg under februari 2010

Av Lizetté - 24 februari 2010 17:00

Cimoné red mig i tölt i paddocken och i de ena varvet

gick jag jättebra, men i de andra gick de inte alls lika bra..


Av Lizetté - 18 februari 2010 14:00

God kväll de blev en lite kall men ändå trevlig kvällstur idag

de var skönt.. ja reds först i paddocken lite och sen fick jag ridas

ut och då red vi förbi lösdriften och i genom byn de gick bra blev

lite trav och galopp, oxå lite tölt men inte mycket.. men de var

väl ganska ok ändå.. tillbaks från turen så fick jag ridas i paddocken

igen men den här gången fick jag jobba lite mer och de gillar jag,

tuggade jätte mycket på bettet  och verkligen var på spänn till minsta lilla vinkning som liz bad om hon gillade nog de (att jag tuggade så mycket på

bettet och de andra) för hon lät jätte nöjd och glad men i alla fall



jag fick träna på en massa skänkelvikningar åt båda hållen och volter m.m

de var skoj må ni tro..

Tränade även på trav i volter och trav byt om volt  de gick jätte bra..

tränade på böjningar oxå , när jag väl var klar så fick jag en filt

på mig och sen fick jag sova inne i natt de var skönt godnatt allihop..

så hörs vi nån annan gång när ni kanske tittar in på min blogg..


Av Lizetté - 15 februari 2010 21:59

Tränades i paddocken idag mest..

fick träna på volter i trav och i skritt

de gick bra fick även träna på skänkelvikningar

och så de gick oxå bra... sen fick jag tränas lite på böjningar

de funka sådär fick sen rida ut en kort tur.. förbi lösdrifen och förbi

hemma och sen upp mot stallet de gick bra... fick filt på mig sen efter

avslutad träning... och så betrfor och hö förstås..

godnatt allihop

Av Lizetté - 14 februari 2010 16:00

red i paddocken idag och fick träna på tölt trav och skritt

runt fyrkantspåret de gick ganska bra..

fick träna på böjningar och skäånkelvikningar oxå

m.m sen red en lit´n flicka på mig som heter emma (cims kompis)

och de gick ganska bra.. fick sen komma in äta lite betfor och

sen gå ut till kompisarna de var skönt för de var så fint väder igår..

och ganska varmt.. ja ja go eftermidag..


Av Lizetté - 13 februari 2010 16:04

Red ut med Katla idag hade nattis på

ryggen red lilla vilstena runt... de gick bra

förutom att Katla tappa/trampa av sig en sko

som vi inte kunde hitta i den ljupa snön...

så kan de vara reds i trav mest och sen lite skritt..

efter Katla tappat/trampat av sig skon så fick jag

rida i högre fart med nattis på ryggen de var kul men

lite jobbigt.. men de gick sen fick jag skritta ut en vända

med Blíka och Jerry de gick bra och de var kul de med

fast jag ville inte riktígt så jag provade och gå ner i ett dike

med nattis på ryggen och se vilken tur jag hade hon ramlade av mig

men hon var visst uppe lika fort igen och jobba med mig igen jaha ja

lyckades i alla fall nästan hehe...



Av Lizetté - 2 februari 2010 19:15

Nu är jag frisk igen de e skönt...

kan gå och äta som vanligt igen...


Presentation


Matte och jag på sommarbetets ställe. Fotograf Nathalié

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards