Gletta

Alla inlägg under september 2009

Av Lizetté - 30 september 2009 20:36

ganska tråkiggt men men jag har ju ont i mina mungipor så de är väl

bäst då och vila hmmm..*suck*

Av Lizetté - 20 september 2009 14:45

Red ut idag med liz och Snót och sen körde lizs mamma sulky efter jerry och de gick bra vi red och körde lilla vilstena rundan och de var ok och de gick bra Annie följde oxå med på krapi... sen red nattis ut en sväng själv och de gick bra hon var nöjd med den turen....

Av Lizetté - 19 september 2009 09:15

Idag fick jag åka i transport tillsammans med Eír och de gick ganska bra..

Vi skulle tävla idag när ja kom till tävlingsplatsen fick jag checkas in och sen

lastades jag ut och fick gå igenom en vetrinärbesikning och den blev ja godkänd i. sen var de dags att

sadlas på och och göras i ordning för uppvärmning och de blev lite tight men de gick bra ändå...

sen ropades vi in på banan och vi red programmet de gick sådär..


sen fick vi poängen och dom blev sämre än förra gången

men men så kan de gå sen fick ja vila i en hage och ta de lugnt

sen senare var de dags för cim och rida mig åh ja skötte mig ganska bra tills

cim hade värmt upp mig ett tag jag börja tycka de var tråkigt så jag uppförde mig

taskigt mot henne och då tog hon mig hårt i munnen eftersom ja inte hade lyssnat..

sen när vi skulle in på banan så ville jag hellre följa med dom som gick ifrån banan..

så jag drog och drog efter dom men sen kunde cim ändra de och vi kom in på banan tyvärr i fel varv men de gick bra sen' vi red programmet och sen slutade de men cim fick gå in på en hovbeslags kontroll vilket betyder att cim fick kliva av mig och knäppa upp nosgrimman och kolla i min mun och om utrusning var ok m.m men de visade sig att ja hade sår i munnen vilket betydde att cim fick en varning fast dom råka sig att hon skulle strykas men dom ändrade de till varning sen och cim blev ledsen ja kunde ju inte rå för att de gjorde ont i munnen... men men hon blev glad sen igen.. och de kunde fortsätta.. sen efter ett par timmar var ja och Eír på väg hem igen skönt..

God eftermiddag..



Av Lizetté - 18 september 2009 17:00

Men hon glömde att cim hade lektion idag så hon åkte direkt hem och skulle göra annat.. men sen när cinm ringde upp lät de som att cim skulle träna på nåt program som vi hade ridit tidigare så då gjorde cim de..

Av Lizetté - 16 september 2009 19:30

Idag blev jag lite klippt de var rätt läskigt men de gick... sen blev jag riden red ut med lizs handledare jag fick träna

på ökad och minskad tölt idag med de gick ganska bra... sen fick jag gå ut i en hage som var ledig och fick gå där i några timmar sen tog liz in mig igen och klippte klart mig med hjälp av handledaren och sen fick jag äntligen komma tillbaka till flocken igen. godnatt och sov gott..

Av Lizetté - 16 september 2009 07:00

Godmorgon jaha då var liz tillbaks nu vart glad att se henne...

men sen var de inte mer...

Av Lizetté - 15 september 2009 08:30

Godmorgon på er..

ganska trött idag, väcktes av liz kl. 08.00,

hon kom ut och hämta mig i hagen ja undra vad hon gjorde ute i hagen så tidigt,

och dessutom tog med mig ut.. men men jag följde sakta men säkert med henne

ut ifrån hagen och in i stallet sen borsta hon av mig och sadla mig sen red vi iväg

mot vilstena och vidare mot hårsbäcksdalen tror ja de hette sen svängde vi av

mot stora vägen och över den och sen vidare mot fnysinge de visade sig visst att ja skulle

till liz jobbplats och stanna där så ja jag blev lite förvånad men de gick bra...

sen senare på dagen när ja hade vilat lite så tog liz ut mig igen men den här gången

med hennes handledare och två till de gick bra.... fast ja var llite spänd men de gick bra som sagt

sen fick ja vila igen och sen på kvällen fick jag gå ut i en av hagarna som var lediga förstod inte varför

liz åkte hemåt och kom inte tillbaks på kvällen så jag gick där snällt runt och vila då och då och åt då och då..

och vänta på liz... natti natt

Av Lizetté - 14 september 2009 17:30

Idag red fick jag gå lektion för min instruktör, de var rätt ok de gick bättre än förra gången tyckte liz och ja

instruktören vet ja inte vad han tyckte. men ja hoppas att han tyckte de var ok....

aja ska sova nu....

Presentation


Matte och jag på sommarbetets ställe. Fotograf Nathalié

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards