Gletta

Alla inlägg den 3 mars 2013

Av Lizetté - 3 mars 2013 17:15

Idag eller snarare nu ikväll red matte mig i en sommarhage tillsammans med Jerry och lillmatte

och sen gjorde även Caddie (www.caddie.bloggagratis.se) och deras mamma sällskap till hagen men

hon/dom stod mest och titta på oss. Matte skritta iväg en lång lång bit igenom hagen och även en bit

runt hagen lite tråkigt men de funkar, sen helt plötsligt när vi var på väg tillbaks mot deras mamma och

Caddie så började matte trava med mig, yey äntligen händer de lite tyckte jag, sen red lillmatte ifrån oss

och sa något till matte. Så satte matte av i galopp

med mig de var jätte roligt sen när vi vände sakta hon ner i svängen men efter svängen satte hon igång mig igen

fast då i tölt lite svårt i snön men de funkar, sen vände hon igen och satte igång mig i galopp igen sen sakta hon

ner innan svängen svängde och satte igång tölt på mig igen och så höll vi på ett tag fram och tillbaka.

Sista vändan mötte lillmatte och Jerry (www.jerryw.bloggagratis.se) upp oss så skritta vi hemåt tillsammans,

vid stallet ställde lillmatte in Jerry och fixade lite med honom medans jag fick snällt stå kvar och vänta eller

gå runt på stallplan, när lillmatte väl kommer ut igen så skrittar vi iväg en bit och sen gör matte

halt och lillmatte springer iväg en bit och sen satte matte igång mig i tölt, sakta ner vände och

starta i tölt igen och sen gick vi in och matte pysslade om mig, lillmatte

gjorde klart Jerry och sen gick han ut i hagen och jag fick bli som sagt ompysslad och sen fick jag ett fleécetäcke

på mig och så kom först första ägaren till stallet med en godbit till mig och sen kom lillmatte med en godbit

till mig. Sen lämna dom mig där på stallgången så tog den andra ägaren in mig i boxen sen när han var klar

med de han gjorde i min box va de nu var. godnatt och sov gott alla..

Presentation


Matte och jag på sommarbetets ställe. Fotograf Nathalié

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards