Gletta

Alla inlägg den 2 september 2010

Av Lizetté - 2 september 2010 07:00

Idag fick jag ridas till mattes jobb för jag skulle få nya skor på mig

så matte red iväg med mig till jobbet vid kvart i åtta ca dessvärre

kom vi iväg lite väl sent men men sånt som händer... i alla fall till

jobbet reds jag i tölt mest men även lite galopp och trav... väl framme

vid vägen där man går över till mattes jobb så trampar jag av mig min

sko även fast den satt hårt fast under hela ridturen igenom...

trampade till och med av skon mitt på vägen vilket inte var såbra

matte hoppade av fort (kom nämligen bilar) och plockade upp skon och fort

in mot kanten och sen klev hon upp på mig igen men de var ju inte såbra om jag skulle röra mig i fortare tempo så matte skritta hela vägen till jobbet i princip på nån sträcka travade hon mig men insåg snabbt att de inte var någon idé så vi saktade av till skritt igen och skrittade hela vägen till jobbet..vilket innebar att matte blev ca en kvart försenade men men så kan de gå, väl framme på gården hoppade matte av och ledde mig sista biten intill stallet och pysslade om mig och sen fick jag gå in i en box och stå där tills mattes chefen kunde sko mig...

fick stå där ända framtill eftermiddagen då kunde chefen sko mig sen när jag var klar kom matte och hämta mig med transport och sen bar de av hemåt...

god em..


Presentation


Matte och jag på sommarbetets ställe. Fotograf Nathalié

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards