Gletta

Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Påsktävling med lillmatte på ryggen och matte som coachar..

Av Lizetté - 29 mars 2013 11:15

God lunch på er idag kl.07:00 ca lastades jag på ett släp, sen hände en liten olycka

med mig men jag klarade mig utan synliga fel eller liknade de börja med att jag hade

lastas in i transporten och sen hade jag rest mig på bakbenen och hamnat med frambenen,

över bommen och kom inte loss så jag fick panik lillmatte kom och kolla och kunde inte mer

än ropa oroligt på mamman deras, mamman koppla loss mig och jag kunde lätt och smidigt,

hoppa tillbaka bakom boimmen utan synliga skador. sen kolla dom en extra gång och så åkte vi

iväg när vi svänger av från något stannar bilen och lillmatte kommer åter igen och kollar mig.

De var lugnt så förutom säkerhets knäppningen som lossnat lillmatte kopplar mig och sen åker vi iväg

igen, vi åker ett tag tills vi stannar och lillmatte lastar ut mig och går med mig från och till m.m

framtill ca tio halv elva då börjar lillmatte sätta på mig min utrustning och sen värmer hon upp mig,

sen efter en stund rider vi ner mot en ovalbana (stället är hos min mattes förra jobb Björsbo) och

lillmatte börjar rida mig runt runt i den där banan i fyra gångarter och sen rider vi ut ur banan och

lillmatte skrittar av mig och berömmer mig mkt och sen efter en stund kliver hon av pysslar om mig

ger mig lite mera mat och vatten och sen, efter väldigt långt tid(16:00 ca) gör lillmatte iordning mig igen

"hmm vad ska vi göra nu då?" de visar sig att lillmatte ska värma upp mig lite igen för att sen komma åter

in på ovalbanan lillmatte rider mig i alla gångarter igen men denna gång missar vi galoppen för att vi är så

många hästar på en och samma plats när vi ska starta i galopp så jag hamnar i fel galopp och vill raca med

de andra så lillmatte kunde inte saktaner och korrigera galoppen denna gång, men lillmatte red ut från banan

och värkar nöjd ändå sen ska vi tydligen in på banan igen men denna gång skulle vi stanna till vi publiksidan

och då fick lillmatte och jag en rosett som var blå röd och vit som då representera en 6:e plats i A-final V5,

en nöjd lillmatte och jag rider ett ärevarv i tölt och sen ut från banan..


Bilder

     

Troligen Från A-Finalen

     

Prisutdelningen :)

   

Ärevarvet :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizetté - 28 juli 2020 16:00

Tja här går jag och njuter av sommaren med gänget ! Vi är en grupp tjejer och killar som har skapat ett sommargäng, och det är kul må ni tro ! ...

Av Lizetté - 12 juli 2020 16:30

Tja nu har jag varit hos min pojkvän och hälsat på. Matte körde mig hit för ett tag sedan, och jag träffade på några bekanta ansikten där, vilket ju var kul ! Nu har matte hämtat hem mig igen och hon har stora förväntningar det kommande året ! ...

Av Lizetté - 21 juni 2020 13:15

Äntligen är det dags för mig att få komma ut på sommarbete ! Som jag har längtat. Har sett och kännt solen värmsa och gräset frodas, nu är jag verkligen sugen på sommarbete ! Ha en skön sommar allihop, för nu drar jag ut på betet ! ...

Av Lizetté - 19 januari 2015 13:00

Idag lastades jag och en kompis som heter Fróði in i en transport lillmatte följde med och några till, vi skulle visst åka iväg och veterinär bes. för vi skulle tydligen säljas. När vi var framme lastades vi ut och fick springa fram och tillbaka ...

Av Lizetté - 1 juni 2014 13:45

Idag gick finalerna av stapeln, först tävlade lill matte och jag i V5 finalen vi fick oss då en 2:a placering och bästa junioren. Tyvärr fotade inte matte med sin kamera på den finalen så vi kan inte sätta upp några bilder på den.. Men men så k...

Presentation


Matte och jag på sommarbetets ställe. Fotograf Nathalié

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards