Gletta

Alla inlägg under april 2009

Av Lizetté - 6 april 2009 08:32

(dom var här en sväng vid fyra sen åkte dom hemåt och nu är dom tillbaks)

Idag mår jag bättre och de där obehagliga känns bättre. Hade större matlust så jag fick ett kg hö ute i en annorlunda hage och en 20 liters hink med vatten jag åt upp höet inte som jag brukar men bättre sen drack jag lite vatten..


sen åkte liz iväg vid lunch, a hon bytte min vattenhink först men sen åkte hon iväg och var borta jättelänge men de kändes ok så jag kände att hon inte oroade sig så mycket sen kom annica och gav mig ett ´kilo hö till nånstans efter ett jag åt även de med vilje sen kom liz tillbaka kollade lite till mig men sen red hon iväg på en tur de tyckte jag var synd för jag ville följa med så jag sprang lite i hagen men insåg att ja inte kunde följa med så jag fick gått vänta tills hon kom tillbaks.


 kände inte för att dricka nåt vatten under dagen, då liz kom tillbaks så gnäggade jag lite till henne.. sen vid fem halv sex tiden så fick ja gå in igen,kände att liz var orolig för något troligen för att jag inte ville dricka något under dagen ute i hagen, hon bytte vattnet och gav mig ett kg hö sen försvann hon hemåt kom tillbaka sen igen vid tio kanske och gav mig två kilo hö till och den där läbbiga oljan (föresten när jag väl kom in då vid fem halv sex tiden så drack jag ganska bra med vatten). dom kom ialla fall igen och bytte mitt vatten och lyssnade på mig igen och nu tyckte dom att min mage lät mycket bättre men ändå inte återställd helt ´men bättre. hade dessutom druckit upp halva hinken då vart liz nöjd sen rörde dom sig hemåt..



Av Lizetté - 5 april 2009 17:00

Usch idag hade jag så ont i min mage att jag bara låg ner, rullade med sparkande hovar mot min mage de gjorde så ont så ont...liz kom ut och hämta mig och undra hur de stod till eftersom jag låg ner och de brukar jag väldigt sällan göra...hon tog in mig ställde mig i en box...smärtorna kom tillbaka så jag lade mig ner igen rullandes med sparkande hovar mot magen igen usch var de gör ont, ojsan nu råkade jag visst rulla fast mig då ropade nån på liz och så kom dom in drog upp mig i manen jag kom upp men de gjorde fortfarande ont i magen, nattis tog ut mig på stallgången och borsta mig men jag ville helst bara försöka sparka bort de onda så jag försökte lägga mig ner igen men den här gången gick de inte så jag drog mig bakåt i stället men de gick inte de heller för då drog dom fram mig istället.. sen kom han som brukar hålla i lektionerna på måndagarna till oss och lyssnande på min mage med någon konstig grej de kallades visst "stetoskop" han hörde att de inte stod rätt till min mage så han bad nattis och gå med mig hela tiden och se till så att jag inte lägger mig ner sen hörde jag att han berätta att jag hade kolik..liz o nat blev jätte oroliga när dom hörde det..


nattis fortsatte och gå med mig liz ringde till sin mamma och berätta hur de var med mig hennes mamma kom upp på en gång o stöttade liz.. sen bestämde sig hon (liz) för att rida snót så hon red ett tag på henne.. sen efter ett långt tag så böt dom av och liz gick med mig, den där instruktören lyssnade på mig två ggr till den här kvällen sen berätta han hur vi skulle göra med mig och så åkte han hemåt ja kände att liz var jätte jätte orolig så jag försökte göra mitt bästa men de gör så ont, sen efter drygt 2-3 timmar så försökte dom ge mig en liten tuss men jag ville inte ha och så fortsatte dom och gå vidare med mig. vid ca kvart över nio var de lite bättre i min mage de gjorde inte lika ont så ja kände att ja inte behövde rulla mig mer dom tog in mig i en box utan nåt att sova på eller så utan däremot en ca 20 liters hink med vatten fick ja ha hos mig...


sen vid tio kom dom tillbaka till mig och titta till mig och lyssna på mig .. och gick med mig och gav mig nån sorts olja (fick de tidigare oxå ca två ggr)  den var inte jättegod men de gick ner i alla fall.. sen försvann dom ca en timme.. annica kom sen upp igen och kolla till mig och lyssna vid tjugo i tolv och sen vid tjugo i ett de verkade ok med mig så hon prova och ge mig lite mat och de tog jag och åt.. sen släckte hon och åkte hem och sov eller nåt..sen vid fyra kom dom upp igen liz drömde om att jag druckit så hon ville kolla de.. och alldeles rätt jag drack faktiskt lite och min matlust var större jag fick ca ett halvt kilo hö och åt de med vilje. sen åkte dom igen..

Av Lizetté - 4 april 2009 12:00

Idag så fick jag ridas i paddocken och de hade jag inget emot de var kul.. jag fick träna på tölt trav och skritt och lite skänkelvikningar oxå ... sen red nattis ett tag på mig och prova på tölten på mig och de verkade hon tycka om hehe.. sen fick jag gå ut i hagen efter träningen i den varma vår solen.. hehe och rulla mig i lera de var mysigt...

Av Lizetté - 3 april 2009 19:10

Fick rida mot sala hållet igår de var kul men lite mörkt.. annica satt på mig då, hon tränade på tölt och trav och galopp...och de gick bra..

Presentation


Matte och jag på sommarbetets ställe. Fotograf Nathalié

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards